dinsdag 4 augustus 2009

tja, een nieuwtje







beste mensen






een heel aantal hebben het al gehoord, maar veel anderen nog niet. Voor iedereen nu: ja, ik heb een vriendin. Haar naam is Thandiwe Soko en ze komt uit Malawi. Ze is Ngoni, spreekt Chichewa en Tumbuka (wat ik vanzelf nu ook moet gaan leren). Thandi studeert Theology and development en schrijft over black theology.



Meer vragen zal ik later beantwoorden, maar dit zijn de foto's. en ik probeer een filmpje. foto's van mijn reis zullen later komen (beloofd)



edit: bijna vergeten: Thandi is een behoorlijk actieve blogger. (een emerging churcher in Afrika?)
dit is de link: http://buckaroothandi.blogspot.com/ )

9 opmerkingen:

  1. Folkert, neem je haar mee?

    Zo ja, dan moet ik haar ontmoeten :P.

    Zo nee, zal ik wat tips geven over lange afstand relaties :P ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf! gefeliciteerd!

    liefs Manda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh nee! Betekent dat dat je er niet bij bent op de terugkomtraining begin september? ;)

    Enjoy!!!

    Chao chao,

    Sofia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Folkert,

    Proficiat!

    Een vraagje: spreekt ze wel een taal die jij ook spreekt? Daar rep je namelijk geen woord over.

    Blikjeham

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Folkert,

    Gefeliciteerd man! Zou leuk zijn als je je meissie ook mee kan nemen naar Friesland!

    Veel plezier nog de komende tijd in Afrika en we kijken uit naar je terugkomst!

    Geert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ey man. Dus een vriendin! Neem je haar mee naar Frysland, of blijf je daar nu langer? Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo Folkert.
    Wat een leuk meisje, ze spreekt denk ik wel Engels?
    Is dat ook bijzonder, daar in Afrika, als een meisje theologie studeert?
    Tof om te horen trouwens.

    tiny in coooperatie met Jouke Elsinga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. om alle vragen in 1 keer te beantwoorden: natuurlijk spreekt ze Engels, mijn Chichewa reikt nu nog niet verder dan Mwuli bwanji? Hoe is it? (of soksawat)
    Ik vertrek 16 Augustus naar Nederland, kom de 17e aan. Ik kom alleen. Op termijn bezoek ik haar in Malawi, en zij komt vanzelf op bezoek in Nederland, en better fansels yn fryslan, maar hoe en wat dat moeten we nog uitzoeken... geld....

    Enorm bedankt voor al de reacties, hier en via de mail/hyves of anderzijds. dankewol, siyabonga

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen